Księgowość

Prowadzenie ksiąg rachunkowych spółek i osób fizycznych obejmuje:

  • opracowywanie zasad polityki rachunkowości,
  • planowanie zakładowego planu kont i jego wdrożenie,
  • dokonywanie zapisów w ewidencji syntetycznej i analitycznej (łącznie z dekretowaniem dokumentów),
  • ustalanie wysokości miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy,
  • ustalanie wysokości należnego i naliczonego podatku VAT,
  • sporządzanie, wedlug wzorów określonych przepisami, deklaracji podatkowych oraz przekazywanie ich do US,
  • sporządzanie obowiązkowych sprawozdań finansowych GUS,
  • sporządzanie planów amortyzacji oraz prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych,
  • sporządzanie zeznań roczych na podstawie danych wynikających z wpisów do księgi,
  • zamknięcie roku obrachunkowego jednostki pod kątem podatkowym i rachunkowym wraz ze sporządzeniem bilansu, rachunku zysków i strat oraz informacji dodatkowej,
  • sporządzenie przelewów dot. należności publicznoprawnych (ZUS, US),
  • monitoring należności i zobowiązań.

Prowadzenie księgowości wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych obejmuje:

  • opracowywanie zasad polityki rachunkowości,
  • opracowywanie zakładowego planu kont,
  • dokonywanie zapisów w ewidencji syntetycznej i analitycznej (łącznie z dekretowaniem dokumentów),
  • naliczanie czynszów i funduszu remontowego,
  • rozliczanie tzw. mediów (woda, energia elektryczna),
  • sporządzanie, według wzorów określonych przepisami, deklaracji podatkowych oraz przekazywanie ich do US,
  • zamknięcie roku obrachunkowego wraz ze sporządzeniem bilansu z załącznikami,
  • sporządzanie przelewów dot. należności publiczonprawnych (ZUS, US),
  • monitoring należności i zobowiązań.

W ramach prowadzenia podatkowych ksiąg przychodów i rozchodów lub ewidencji ryczałtu w ofercie Biura znajduje się:

  • dokonywanie zapisów w KPiR lub ewidencji ryczałtu, prowadzenie ewidencji wyposażenia,
  • sporządzanie planu amortyzacji środków trwałych oraz prowadzenie ewidencji środków trwałych, a także wartości niematerialnych i prawnych,
  • ustalanie wysokości miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy,
  • prowadzenie ewidencji VAT,
  • sporządzanie miesięcznuch i rocznych deklaracji podatkowych,
  • przygotowywanie dowodów wpłat lub przelewów na poszczególne podatki.